piątek, 3 września 2010

Dygresja

Jako, że cały dzień twórczo się obijam postanowiłam zrobić coś pożytecznego i naszło mnie na małą dygresję. Jeszcze nie tak dawno nie miałam zielonego pojęcia o kulturze materialnej średniowiecza. Nakręciłam się i powiedziałam sama sobie: wstępuje do bractwa. Największym problemem było przyswojenie sobie niezbędnej wiedzy. W internecie materiałów jest mnóstwo, większość jednak niepopartych żadnymi źródłami i sprzecznych. Pozostają książki, freha.pl i strony obcojęzyczne.

Z moich własnych doświadczeń, opracowania książkowe są dość dobre, ale momentami zbyt ogólnikowe. Freha.pl jest dobrem wielkim, lecz nieco nieprzyjaznym i ciężkim do przestudiowania. Strony obcojęzyczne mi osobiście ciążą okrutnie, nienawidzę przebijać się przez tysiące obcych słówek. Są też kochane blogi, gdzie można podejrzeć i podpytać. I oto dlaczego założyłam swojego bloga, chciałam podzielić się swoimi doświadczeniami i zdobytą wiedzą. Bez "wszystko jest napisane w kilkudziesięciu różnych źródłach, jeśli ich nie przejrzysz nie jesteś godzien prosić o pomoc". Tak jakby wiedza była tajemnicą, a brak doświadczenia grzechem. I dlatego mam zamiar pisać o wszystkich uwzględniając oczywiste szczegóły oraz zamieszczać miliony zdjęć, ot co!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz